Ko tikėtis iš energiją taupančių alyvų

 

    Prekyboje galime rasti alyvų, kurias naudojant jų gamintojai žada 

  realią, juntamą kuro ekonomiją. Ar galima  tuo tikėti? Tikėti galima, bet labai

  atsargiai, neabsoliučiai, nes variklyje darbo metu vyksta įvairūs ir labai

  sudėtingi, nevienalyčiai,  procesai.  Pvz: norint sutaupyti energijos  stūmoklinėje

  grupėje, reikia skystos, mažo klampumo alyvos, (SAE 0W-30) bet ar ji teps kitus

  mazgus pakankamai efektyviai?   Norint išlošti energijos vožtuvų mechanizme,

  reikia specialių antifrikcinių priedų, bet ar jie netrumpina alyvos tarnavimo laiko?

  Energiją taupanti alyva- tai balansavimas "ant britvos ašmenų. "  Nepriklausomų

  tyrimų išvados rodo, kad jeigu vairuojate EURO4 arba EURO5

  reikalavimus atitinkantį apynaujį automobilį, nuvažiavusį iki 200 000 km., 

  ir vakar  jį tepė nekokybiška mineralinė, greitai rūgštėjanti, dervėjanti,

  daug nuodegų ir suodžių išskirianti alyva, tai šiandien ją pakeitę į sintetinę,

  mažo klampumo energiją taupančiąją turėsite apie 1,5% kuro ekonomiją.

  Tačiau, jeigu automobilis pagyvenęs, tarkim kažkada atitikęs EURO2 arba

  EURO3, Vokietijoje nuvažiavęs tarkim 400 000 km., poto," pakoregavus" odometro

  skaitiklį iki 120 000 parduotas turguje, tai permažo klampumo alyva jam

  realiai gali tapti "tiesiu keliu į pragarą". Klampesnės alyvos (SAE 5W-40; 10W-50)

  padilusius  variklius tepa žymiai geriau... Sportiniams režimams  labai tiktų

  SAE 10W-60 klampumo alyvos. Beje, 5W-30 alyvą rekomenduojama naudoti

  esant aplinkos temperatūrai nuo -20 iki +20 laipsnių, o 5W-40 darbo diapazonas

  nuo -20 iki +40, ir į tai negalima nekreipti dėmesio...